Alla inlägg under april 2011

Av Julia - 27 april 2011 21:04

Nu är jag en och en halv garderob, ett halvt badrumsskåp, snart en halv säng och några nycklar fattigare, men tror att jag på så många andra sätt kommer bli rikare.


 

.

Av Julia - 21 april 2011 21:04








                                                                                                                         helt perfekt

Av Julia - 21 april 2011 11:44

Vaknade 04.06 av att en humla låg och surrade på kudden bredvid mig, inte det sällskap man vill ha direkt. Mesig som jag är måste jag fånga och släppa ut den (så att den senare kan krypa in genom de otätade väggarna i mitt 200 år gamla hus igen och väcka mig), att ta hit anticimex går bara inte. Är ju inte humlornas fel att vårt hus är perfekt för dem att bygga bo. Dessutom är de ju så söta. Men ja, som sagt, varför ska det vara så svårt att.. döda? Usch, mår lite dåligt av att skriva ordet. Mygg och flugor, ok. Dem finns det hur många som helst av, men inte humlor. Men så får man också stå sitt kast, att vakna kl 04.06 och sedan inte riktigt kunna somna om gör ju att det går lite segt att sätta sig och läsa på om posttranskriptionell kontroll så här på skärtorsdagen.

                                                                                                                    

Blir ju lite uppiggad av att gå ut och hälsa på lammen i alla fall, dessutom är det två stycken som måste få flaska, men de har inte riktigt förstått att det är mat i den där plastgrejen än. Ska göra ett nytt försök med dem om några timmar. Lasse var hur pigg och glad som helst i skogen idag. Det blir vila imorgon och sen hårdträning i helgen, skönt att han börjat hoppa riktigt bra igen efter senaste erik träningen i allla fall.


Nja ska nog försöka peppa mig att plugga med lite te och fleet foxes. Brukar ju fungera. Nästa vecka flyttar jeroen hit så kommer inte bli mycket tid att plugga då. måste försöka få lite gjort nu!                                                                                                                                                                                                                  

Bland de bästa! 

















Av Julia - 10 april 2011 21:21

Och jag lyssnar på världens bästa band och funderar på en film jag såg förra helgen, Temple Grandin. Den var verkligen bra, det är inte så ofta man ser sådana filmer men när man väl gör det går det inte att sluta tänka på dem, de berör så mycket, av allt. Den var helt perfekt, trots att det nog egentligen inte är en situation då man skall använda ordet perfekt. Men filmen var verkligen det.


Är i uppsala igen, men blir bara kvar tills imorgon, då blir det strängnäs igen för träning med lasse på tisdag för erik. Äntligen. Så himla välbehövligt. Och vill vara på landet, det blir bara fler och fler lammungar för varje dag. Två småttingar kom idag, och åh det går inte att beskriva. Dessutom är det verkligen vår. Allt det bruna och grå börjar få nyanser av andra färger, man skymtar det gröna i sådden på åkrarna, marken börjar bli gul och blå av tussilago och skilla, det luktar varmt i skogen och myggen är här. Man vill ju bara sitta på hästryggen i allt det där och aldrig behöva kliva av.


  

                                          


Men än är det en lång dag i skolan emellan nu och det där, och åh vad jag borde ha hunnit plugga mer, men hinner nog ta igen det imorgon. Lyssnar lite mer på världens bäst band istället för att tänka på det. Och tänker på färger och varm mjuk luft istället.

Av Julia - 4 april 2011 21:41

Dålig start: tidig morgon, jätteplatt cykeldäck, en jätteföresenad föreläsare, uträkningar som inte går att förstå. Vändning: lagad cykel, fint väder, promenad. Bra avslut: förstår något, träning, sovmorgon imorgon, snart är det slutet på april.


Vad är bäst, att sakna eller längta?


The Gaslight Anthem – The Queen Of Lower Chelsea

The Gaslight Anthem – We Did It When We Were Young

Av Julia - 3 april 2011 21:43

Helgerna går så himla fort. Man hinner precis börja känna att det är helg och sedan sitter man på bussen tillbaka till uppsala. Längtar till helgerna hela veckorna, tills jag ska få åka till hästarna, till naturen, och alla andra djur. Allt är så annorlunda på landet än i stan. Ljuset är annorlunda, vinden är annorlunda och alla känslor. Det är så mycket lättare där.


Lyssnade nog 100 gånger på The National – Afraid Of Everyone när jag åkte buss. Kan inte sluta.


Så tävlingen i lördags, gick bra? Resultatmässigt inte så bra kanske, men utvecklingsmässigt tycker jag det var bra, nu vet vi verkligen vad som behöver förbättras. Har lite roliga träningar inplanerade nu, så att vi ska få lite ordning, ska bli så kul!


Men nu är det söndag kväll och några dagar i uppsala som väntar, några väldigt intensiva dagar kommerd det nog bli. Men åh vad jag vill åka bort någonstans. Drömmer nog lite om ett annat liv ibland, inte för att jag inte är nöjd med det jag har nu (för det är jag verkligen) men för att det är så mycket jag skulle vilja göra, men hinner ju knappt med det jag gör nu.


Så hur ska det gå till egentligen? Kommer kanske alltid bara vara drömmar, tror inte riktigt på att saker kommer bli verklighet om man inte gör dem, eller åtminstone planerat dem, direkt. De kommer i alla fall inte bli som man tänkt sig, för man tänker ju nu, just exakt nu. Men tänk att just nu bo på en ranch i montana och rida i horisonten kring djurhjorden hela dagarna, bo i tält och bara ha en ryggsäck med sig. Bara du, och naturen. Eller åka transibiriska järnvägen, vandra i regnskogen i indonesien, kolla på kängurur i australien, kanske hänga lite i kambodja? Eller varför inte bara åka till frankrike. Är inte alls särskilt berest, men av det jag har att välja mellan är frankrike helt klart favoritlandet. Älskade allt med det, det var så fint, varmt, fönsterluckorna hade så vackra färger, balkonger var helt täckta av blommor i alla dess färger, det var franska människor som pratade franska överallt, små byar, liveband varje kväll, berg att klättra i, vinodlingar och känslan. Åhhh vad jag vill åka dit! Men jag valde att åka till uppsala ikväll istället, så frankrike kommer inte att hända idag. Men kanske imorgon?



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards